donderdag 13 maart 2008

Anne's levensmotto.

Anne was in haar leven eigenlijk altijd wel creatief bezig. Ze schreef ook enkele gedichten.
Onderstaand gedicht schreef Anne vorig jaar. Het was en is zoals wij dat zien het levensmotto van Anne. We willen het graag delen met jullie.

Gedicht van Anne dd 3 mei 2007

Liefde is leven en leven is liefde
Het kan niet anders het is zo
Het leven bestaat uit keuzes
Liefde bestaat uit keuzes
Daarom is liefde leven en leven liefde
Dat is zo het kan niet anders

Het leven kent tegenslagen
De liefde kent tegenslagen
Daarom is liefde leven en leven liefde
Dat is zo het kan niet anders

Het leven kent verdriet
De liefde kent verdriet
Daarom is liefde leven en leven liefde
Dat is zo het kan niet anders

Maar toch...

Is het zo verschillend dat de verschillen de verschillen overheersen?
Daarom is liefde leven en leven liefde
Dat is en blijft zo, zo als de mens dat kent.

(C) Anne van Hoek

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Anne's levensmotto is prachtig, en elke keer als ik aan het leven denk, denk ik aan Anne die o zó graag langer had willen leven. Daarom zal ik haar motto gebruiken wanneer ik even niet meer wil. dat geeft me de moed, de kracht omdoor te zetten.
'voor Anne'
zeg ik dan tegen mezelf.

Anoniem zei

Prachtig!

Anne was al zo wijs voor haar leeftijd.
Knap hoor Anne!
We zullen je wijsheid met ons mee dragen en dat de gedachten aan jou ons moed mogen geven wanneer het even niet meer gaat.

Liefde is leven en leven is liefde.
Liefde is ontsterfelijk
Zo woon je altijd in ons hart.
Leven is ontsterfelijk
Zo leef je altijd in ons hart.

Zo Anne, zul je altijd bij ons blijven, vol liefde vol leven.
(zoals Francine Oomen haar boek aan Anne opdroeg)

Heel veel liefs.
p.s. Fijn dat jullie deze gedichtjes van Anne op de site zetten. Heel mooi en ontroerend om te lezen. Het bevestigd weer, hoe bijzonder Anne is.

Anoniem zei

Sooow... wat een volwassen woorden voor een meisje van haar leeftijd. Deze woorden zal ik altijd met me meedragen.

Liefs, Kirsten

Anoniem zei

zomaar voor anne,

Waar jij nu bent
kent men geen zorgen
Waar jij nu bent
is het steeds morgen
Waar jij nu bent
kent men geen heden
Waar jij nu bent
is het steeds vrede
Waar jij nu bent
kent men geen nacht
Waar jij nu bent
is waar iedereen lacht
Waar jij nu bent
kent men geen pijn,
Lieve Anne wat fijn dat dat nu voor jou zo mag zijn.


liefs miranda

Anoniem zei

Lieve Anne,
Wat een ontzettend mooi gedicht heb je ons meegegeven....en wat geweldig dat we dankzij jouw lieve papa op deze wijze nog steeds van jouw wijsheid mogen meekrijgen (lees: genieten!!)

Overigens vind ik bovenstaande reacties ook erg mooi en sluit ik me volledig aan bij de 2e reactie geschreven op 13 maart om 14.19 uur.

Lieve Daan, Fred en Mariëtte, met al die mooie herinneringen, indrukwekkende gedichten en creatieve uitlatingen die Anne heeft achtergelaten tovert ze vast nog vaak een glimlach op jullie gezichten. Houd ze vast en haal er de kracht uit!! Anne is en blijft onvergetelijk. Je ziet het zelfs op de site, want hoeveel mensen hebben niet de behoefte om nog steeds dagelijks een kijkje te nemen en jullie berichten te lezen.

liefs,
Joost, Natascha & Jurre

p.s. Fred, met natte ogen heb ik jouw prachtige gedicht gelezen....het bewijst opnieuw wat voor geweldige vader en bijzondere man je bent, vergeet dat je leven lang niet!! Anne loopt vast vol trots hele dagen over jou te vertellen in het land van beter zijn.

Anoniem zei

Lieve Fred, Mariette en Daan

Wat een prachtig gedicht van Anne,
Jullie hebben haar zo veel meegegeven. Het laat zien hoe bijzonder jullie als famillie zijn.

Ik heb heel veel respect voor de manier waarop jullie met dit verlies omgaan, zo vol liefde.
Ik denk aan jullie, elke dag.

Ik wens jullie alle liefde en warmte toe, moed en kracht.

Anoniem zei

anne's levensmotto is super, wat mooi zeg!!
xxxx Tamara