dinsdag 19 februari 2008

Warme reacties en toeval bestaat niet

Wat een warme reacties krijgen we op verschillende manieren over Anne en haar afscheidsdienst. Via kaartjes, brieven, berichtjes op het gastenboek etc..
Bijvoorbeeld vandaag belde het Amfia ziekenhuis op, om te Anne nogmaals te bedanken dat ze voor haar mochten zorgen. Ze hadden er veel van geleerd. Ze waren met een heel team van 7 man/vrouw naar het afscheid van Anne geweest. Anne heeft daar in korte tijd een spoor van liefde en betrokkenheid achtergelaten. Wij op ons beurt zijn door de kinderafdeling en ook toen Anne thuis lag in haar laatste week uitstekend en liefdevol verzorgd. Dank daarvoor.

Wij geloven ook niet zoveel in toeval. Ook wij praten nog steeds tegen Anne of ze er nog gewoon is. Wat zou jij hiervan vinden Anne? Hoe zou jij dat toch doen Anne? En we denken ook dat Anne ons en nog vele andere mensen steun kan bieden, maar dan op een andere manier. Meer zoals een beschermengel. Haar lichaam kon niet meer, maar haar geestkracht was enorm. We proberen in haar geest ook onze uitdaging waar wij nu voor staan op te pakken. Met Anne in ons hart geeft dat ons meer vertrouwen en steun.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Fred, Mariette en Daan,

Nu weet ik pas van wie Anne dat lieve, sociale en vrolijke karakter heeft. Zo liefdevol en wamr als jullie de website bijhouden is gewoon heel bijzonder.
Evenals de toespraken van de sprekers.
Dat doet ons beseffen hoe belangrijk het is om te genieten van elke dag dat we hier mogen zijn en ook van elkaar te genieten.
Dank daarvoor.

Corine, Onno, Kayleigh en Kiki

Anoniem zei

Beste Fred, Mariette en Daan,

Ik lees elke dag even jullie site en ik vind het knap dat jullie er zo over kunnen vertellen! ik zo graag willen weten of jullie proberen door te gaan met anne?
ANNE ALTIJD IN JULLIE HART EN VANAF NU IN DAT VAN MIJ

groetjes, en hopelijk nog meer mooi geschreven verhalen over jullie toekomst en hoe jullie je voelen en wat jullie proberen om anne in je hart te houden

Anoniem zei

Hé lieve familie van Anne,

Jullie kennen me niet en ik jullie niet, maar ik hou jullie site al heel lang in de gaten (heb ook al vaker gereageerd) en ik kan maar niet de juiste woorden vinden om weer te geven hóe bijzonder ik het vind wat jullie voor Anne doen en hoe jullie over haar praten. Ze verdient het zo en jullie verdienen het om zo'n geweldig mooi meisje gekend te hebben.

Ook al ken ik jullie niet, ik ben ontzettend trots op jullie, de manier waarop jullie hiermee omgaan is zo krachtvol en inspirerend. En dat was niet mogelijk zonder Anne, het meisje waar ik nog trotser op ben.

En ook al kende ik Anne ook niet, zij zal één van de personen zijn die ik nooit meer zal vergeten en die een speciaal plaatsje krijgt in mijn hart, net zoals ze in jullie harten woont.

Dank voor het delen van jullie verhalen en blijf dit doen, vooral als dit jullie verwerking er iéts gemakkelijker op maakt, ook al is het maar een beetje.

Liefs, en een dikke kus richting de hemel.

Kirsten, 18 jaar

Anoniem zei

Lieve Daan, Mariette en Fred,

Wat een kracht, liefde en geloof sturen jullie door deze site de wereld in. Dat bereikt alle harten en waarschijnlijk ook alle wolken!
Heel veel sterkte terug aan jullie. Wat zullen jullie Anne missen.