woensdag 29 augustus 2007

De mooiste bloemen....

De mooiste bloemen groeien aan de rand van de ravijn. Anne is zo'n hele mooie bijzonder bloem, maar god, wat staat ze dicht aan de rand.

We hebben gesprekken gehad met artsen. Gesprekken die je niet wil voeren als ouders en zeker niet als kind van 13 jaar. Over leven en dood, levensverwachting en kwaliteit van leven. Over risico's en ondraagelijke dilemma's.

Het leven is niet eerlijk. We zijn verdrietig, boos, leeg, angstig maar ook nog strijdvaardig. We moeten ons eerst bezinnen op al deze informatie.

Anne is ondertussen hier opgenomen omdat ze gordelroos heeft. Zal ongeveer een week medicijnen nodig hebben hier in Leiden.

We voelen de ongeloofelijke steun die jullie allen geven aan ons in welke vorm dan ook als wind in de rug. Het doet ons allemaal goed. We vragen om daar vooral niet mee te stoppen. T zijn de lichtpuntjes in de donkere tijden die we nu meemaken.

Een van de eerste reacties die Anne gaf tijdens de zeer zware gesprekken was: "maar ik wil dokter worden". Zullen we dat maar gewoon door laten gaan...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve allemaal,
Moeilijk om hierop te reageren... ik bewonder jullie strijdlust en Anne's wens om arts te worden. Heb de hele dag aan jullie gedacht en we blijven natuurlijk onze gedachten en hoop jullie kant uit sturen!! Het leven is niet eerlijk, dat is waar, maar wellicht zien wij niet altijd de grotere plannen die erachter zitten.
Anne, ik vind ook dat je dokter moet worden - als iemand een hout snapt van wat patienten later meemaken, zul jij dat zijn, met al jouw afschuwelijke, maar ook kracht-gevende en toch ook soms mooie ervaringen die je nu allemaal opdoet. Dus ga er voor, meisje!! Gewoon vastgrijpen wat je kunt en hopelijk sta jij daar op een dag, kinderen zoals jijzelf gerust te stellen en te helpen.
Veel kracht gewenst van ons!
liefs,
Marlies en Jeroen

Anoniem zei

Ik vind het heel erg!
Ik leef heel erg met jullie mee!
anne, voor jou wens ik het beste!

ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar ik ben er voor jou en je familie!

Heel veel sterkte en Liefs van Manon!!!!

Anoniem zei

Lieve Anne, Fred, Mariette & Daan,

Wat verschrikkelijk oneerlijk.

En Anne: je bent gewoonweg een unieke en geweldige meid.

Blijf er samen voor vechten, bidden en weet je gesteund !

Veel kracht en sterkte,
joost,jolanda,joeri,jesse.

Anoniem zei

Wat een vreselijk nieuws. Heel veel kracht en sterkte gewenst. We blijven voor jullie duimen.

Jan, Marina, Ryan en Julia van Osch

Anoniem zei

geen woorden voor, maar anne je bent een sterk meisje, ik heb het vertrouwen in je!! Je kan met zulke ervaringen inderdaad gewoon arts worden, zonder een universiteit!

anne en familie, heel veel sterkte!

dikke kus nienke